INFINITI QX50: Debiut w LA i Genewie

Nowy INFINITI QX50 zadebiutuje za kilka dni na targach w Los Angeles. Premiera w Europie, dopiero w przyszłym roku na targach w Genewie.

Pojazd, jest średniej wielkości SUV-em klasy premium, wykorzystującym kilka najnowszych technologii. Auto, ma wyróżniać się designem i niespotykaną w klasie przestronnością wnętrza. QX 50 powstaje w oparciu o zupełnie nową platformę. Pod maską zadebiutuje rewolucyjny motor VC-Turbo. Jest to pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania. Dwulitrowy VC-Turbo dostosowuje go tak, aby optymalizować moc i wydajność. Łączy w sobie moc benzynowej dwulitrowej jednostki turbodoładowanej z momentem obrotowym i wydajnością czterocylindrowego silnika wysokoprężnego. Praca jednostki jest oparta  o wielodźwigniowy system nieprzerwanie zwiększa lub zmniejsza skok tłoka, by zmienić stopień sprężania w komorze spalania ponad tłokiem. Wysoki stopień sprężania wspiera wydajność, podczas gdy niski, dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego. Silnik VC-Turbo zapewnia stopień sprężania od 8:1 (dla osiągów) po 14:1 (dla wydajności), maksymalizując kontrolę nad napędem.

Jednostka będzie współpracować z bezstopniową skrzynią biegów (CVT). Według zapewnień konstruktorów taka skrzynia zapewnia stały „dopływ” mocy do kół. Nieskończona liczba przełożeń wariatora doskonale pasuje do zdolności nieprzerwanego przekształcania przez  silnik jego charakterystyki.

Złe informacje? Tylko jedna. Na nowe QX50 poczekamy w Polsce równo rok…

Podstawowe dane techniczne

Silnik: benzynowy, 2,0 l, VC-Turbo, czterocylindrowy, turbodoładowany, rzędowy, o zmiennym stopniu sprężania

Pojemność skokowa   (cm3)               1997 (stopień sprężania 8:1) do 1970 (14:1)

Średnica cylindra x skok tłoka          84,0 x 90,1 mm (8:1) do 84,0 x 88,9 mm (14:1)

Stopień sprężania                               8:1 do 14:1 (zmienny bezstopniowo)

Moc maksymalna                               268 KM (200 kW)/5600 obr./min

Maksymalny moment obrotowy        380 Nm/4400 obr./min

Liczba zaworów                                16

Zasilanie                                             Wtrysk bezpośredni i wielopunktowy, pośredni

Przeniesienie napędu: XTRONIC przekładnia bezstopniowa z trybem zmiany manualnej, predefiniowanej

Osiągi

0-100 km/h                             6,3 s (AWD) / 6,7 s (FWD)

Prędkość maksymalna            230 km/h

Wymiary (mm)

Długość                                  4693

Wysokość                               1679
Szerokość bez lusterek           1903

Rozstaw osi                            2800

Prześwit                                  218