Infiniti Q50 już po liftingu…

Infiniti Q50, najchętniej kupowany model marki przeszedł istotne modyfikacje. Auto ma odświeżoną linię nadwozia. We wnętrzu designerzy przestylizowali nieco wygląd i wykończenie. Wszystkie wersje mają teraz nieco zmieniony kształt kraty wlotu powietrza, zamkniętego u góry i u dołu charakterystycznym podwójnym łukiem, który stał się znakiem rozpoznawczym marki.

Trójwymiarowy wygląd kraty wlotu powietrza z charakterystyczną fakturą został teraz jeszcze mocniej uwydatniony za pomocą głębiej tłoczonych splecionych oczek tworzących siatkę grilla oraz jego chromowanego obramowania. Sam wlot powietrza z dwoma łukami daje początek łagodnie poprowadzonej, lecz zarazem bardzo wyraźnie zaznaczonej dominującej linii „barku” na bokach nadwozia. Przetłoczenie to biegnie wzdłuż boków karoserii, tworząc charakterystyczny efekt „podwójnej fali”, będącej kolejnym znakiem rozpoznawczym nadwozia.

Styliści dokonali także pewnych zmian charakterystycznego układu oświetlenia z przodu i z tyłu. I jest to zapowiedź zmian w całej gamie aut marki. Reflektory przednie, w technologii LED mają kontur inspirowany kształtem ludzkiego oka. Tylne światła zespolone (oczywiście, tez LED) przejęte ze sportowego coupe Q60, mają smuklejszy kształt, dzięki czemu tył samochodu wydaje się subtelniej wystylizowany.

W wersji Q50S Sport i Sport Tech, poprzez dobór kolorów, jeszcze bardziej optycznie uwydatniono dwie końcówki rur wydechowych oraz dyfuzor. W wersji Sport Tech standardowo montowane jest elektrycznie odsuwane i odchylane szklane okno dachowe.

Inspiracją dla elementów wzornictwa kabiny pasażerskiej, akcentujących dynamikę nowego modelu, było wnętrze sportowego coupe Q60. Nowe koło kierownicy ma wyprofilowane miejsca, w których wygodnie układają się kciuki kierowcy. Sportowy uchwyt drążka zmiany biegów ma nowy wzór i skórzane wykończenie, podobnie jak tablica przyrządów z podwójnym stebnowaniem. Dźwignia jest umieszczona na postumencie z nowym chromowanym wykończeniem,

Listę jednostek napędowych otwiera trzylitrowa benzynowa jednostka V6 z dwiema turbosprężarkami, umieszczona na prestiżowej liście dziesięciu najlepszych silników 2017 roku. Silnik ten dysponuje mocą 405 KM i jest następcą motoru V6 serii VQ. Jednostka serii VR ma mniejszą pojemność skokową niż silnik V6 VQ (3,7 l), ale różnicę zrekompensowano „technologią”

Silnik zapewnia wyższą moc i większą dynamikę dzięki zastosowaniu układu doładowania z dwiema turbosprężarkami. Efektem jest szybsza i bardziej płynna reakcja silnika na operowanie pedałem przyspieszenia. Zoptymalizowana konstrukcja łopatek turbiny pozwoliła na ogólną poprawę osiągów silnika, natomiast uzyskanie wyższych prędkości obrotowych turbosprężarek zaowocowało zmniejszeniem zwłoki w reakcji układu twin-turbo.

Jedonsstkę wyposażono dodatkowo w czujnik prędkości obrotowej turbiny, dzięki któremu obie turbosprężarki mogą bezpiecznie pracować przy prędkości do 220 tys. obr./min w trybie ciągłym, zaś chwilowo nawet do 240 tys. obr./min. Trzylitrowa jednostka V6 generuje moc 405 KM przy 6400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 475 Nm. silnik osiąga w zakresie 1600-5200 obr./min.

Alternatywą jest czterocylindrowa turbodoładowana jednostka o pojemności 2,0 l, dostarczająca 211 KM mocy przy 5500 obr./min. W tym przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. i jest dostępny w zakresie 1250-3500 obr./min.

Trzecią jednostką napędową oferowaną w nowym Q50, jest układ hybrydowy w skład którego wchodzi spalinowy silnik benzynowy i silnik elektryczny z system Direct Response Hybrid. Motor główny to  dwudziestoczterozaworowa jednostka benzynowa V6 DOHC o pojemności 3,5 l, kompaktowy akumulator litowo-jonowy o laminowanej konstrukcji, a także inteligentny zespół sterowania Dual Clutch Control, obejmujący silnik elektryczny i dwa sprzęgła. Silnik V6 ma moc 306 KM i dysponuje maksymalnym momentem 350 Nm. Moc silnika elektrycznego – 50 kW odpowiada 68 KM. Jednostka osiąga aż 270 Nm. momentu obrotowego. Połączona moc użyteczna układu hybrydowego wynosi 364 KM, co zapewnia błyskawiczne przyspieszenie oraz niskie zużycie paliwa. Doskonałe przyspieszenie jest możliwe przede wszystkim dzięki niemal natychmiastowej dostępności pełnego momentu obrotowego silnika elektrycznego, a jednostka V6 3,5 l zapewnia świetne osiągi w każdych warunkach jazdy. Ostatnią jednostką napędową w ofercie jest czterocylindrowy diesel o pojemności 2,2 l. Silnik ten rozwija moc 170 KM przy 3200-4000 obr./min, a szczytową wartość moment obrotowego 400 Nm., uzyskuje w przedziale 1600-2800 obr./min.

Wszystkie silniki oferowane w Q50 na rok 2018 współpracują ze standardowo montowaną siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. W modelu Q50 zastosowano także inteligentny układ zmiany biegów (Adaptive Shift Control), który ułatwia wybór odpowiedniego przełożenia z wykorzystaniem informacji z czujnika przyspieszeń bocznych reagującego na zmiany warunków drogowych

Ceny odświeżonego Q50 zaczynają się od niespełna 160 tysięcy. Kończą, na 270…