Hyundai wycenił nowości

Hyundai wprowadza na rynek dwa odnowione modele. W salonach pojawią się Hyundai i20 i Tucson. Oba przeszły lifting. Doczekały się też kilku zmian technicznych.


autor: Artur Balwisz


Efektem stylistycznych zmian w i20 są miedzy innymi charakterystyczny dla marki Hyundai kaskadowy grill oraz przeprojektowany przedni zderzak. Zmiany przeszedł także tylny zderzak oraz układ reflektorów, dzięki czemu również tył auta stał się jeszcze bardziej dynamiczny. Miejsce na tablicę rejestracyjną znalazło się na klapie bagażnika, pojawiają się nowe 15” i 16” felgi.  W zależności od wersji wyposażenia, w modelu dostępne są m.in.: asystent ruszania pod górę (HAC), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDWS), tylne czujniki parkowania, tempomat oraz system kontroli poziomu uwagi kierowcy (DAA). Obok manualnej skrzyni biegów pojawił się 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat – 7DCT oraz system Stop and Go.


 


Gama jednostek napędowych nowego i20 składa się dwóch silników benzynowych. Klienci mogą wybierać między wolnossącym silnikiem o pojemności 1.2 l o mocy 75 KM lub 84 KM oraz turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.0 l o mocy 100 KM, dostępnym z manualną lub 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT).

Nowy i20 oferowany jest w pięciu wersjach wyposażeniowych, w tym limitowanej wersji specjalnej LAUNCH. Samochód z podstawowym pakietem wyposażenia oraz silnikiem 1.2 MPI 75 KM został wyceniony na 47 900 PLN. Model w najwyższej wersji z silnikiem 1.0 T-GDi 100 KM z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT) kosztuje 75 000 PLN.


 


W Tucsonie przestylizowano kilka elementów nadwozia, zmieniono gamę jednostek napędowych i rozbudowano wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.  Z przodu auta pojawił się  kaskadowy grill. Zmieniono tez wygląd reflektorów LED, podwyższono zderzak. Z przodu, tuz pod zderzakiem pojawiła się srebrna. Zmianie uległ też układ tylnych świateł. Od nowa zaprojektowano tylny zderzak i zmieniono układ wydechowy.

Nowy Tucson może być wyposażony m.in. w: system nagłośnienia wiodącej marki Krell, łączność Bluetooth oraz nawigację z ośmiocalowym dotykowym ekranem, kamerą cofania oraz programem aktualizacji MapCare. W zależności od wersji wyposażenia w samochodzie znalazły się m. in.: system automatycznego hamowania, asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system kontroli poziomu uwagi kierowcy (DAA) i informacji o znakach ograniczenia prędkości (SLIF). Pakiet bezpieczeństwa obejmuje także system kamer 360°, monitorujących otoczenie pojazdu podczas wykonywania manewrów.


 


Gama jednostek napędowych to dwa motory benzynowe oraz dwa Diesle. W przypadku silników benzynowych Klienci mogą wybierać między wolnossącym silnikiem o pojemności 1.6 l o mocy 132 KM oraz turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.6 l o mocy 177 KM z napędem przednim dostępnym z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów lub z napędem na cztery koła dostępnym z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). W przypadku silników Diesla Klienci mogą wybierać między silnikiem 1.6 l o mocy 136 KM z napędem przednim lub na cztery koła dostępnym z manualną 6-stopniową skrzynią biegów lub z napędem przednim dostępnym z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT) oraz silnikiem o pojemności 2.0 l o mocy 185 KM z napędem na 4 koła dostępnym z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, również w wersji mild-hybrid.


 


Nowy Tucson pojawi się w czterech wersjach wyposażenia. Z podstawowym pakietem oraz silnikiem 1.6 GDi został wyceniony na 86 900 PLN. Model w najwyższej wersji z silnikiem 2.0 CRDi z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów – 179 900 PLN.