Honda prezentuje nowe CR-V

8 marca podczas salonu w Genewie, Honda zaprezentuje europejską wersję produkcyjną nowego modelu CR-V. Nowy CR-V prezentuje nowa linię z szerszymi nadkolami, głębszymi przetłoczeniami maski i tylnej części nadwozia.


autor: Artur Balwisz


Zmienił się tez przód. Nowa CR-V upodobniło się do Civica i Jazza (Fita).To nie wszystkie zmiany w wyglądzie auta. CR-V ma teraz węższe słupki A, przestylizowane przednie i tylne zderzaki oraz osłony pod silnikiem i podwoziem chroniące niektóre podzespoły auta ale także poprawiające parametry aerodynamiczne.

Nowy wygląd wnętrza, to nowa stylizacja deski. Poza tym, kokpit wyposażono w dwa 7-calowe wyświetlacze, a rozkład elementów sterujących uproszczono, umieszczając panel zarządzania klimatyzacją pod centralnym ekranem dotykowym.


 


CR-V ma nieco większe wymiary zewnętrzne ale także większy rozstaw osi i szersze podwozie. To zapewnia więcej przestrzeni w kokpicie ale także szerszy i głębszy bagażnik. Nowa, dwupoziomowa podłoga strefy załadunku zapewnia płaską powierzchnię przydatną podczas przewożenia rzeczy o większych gabarytach, a klapa z systemem Power Hands umożliwia bezproblemowy dostęp do bagażnika. Wysokość jej otwarcia można zaprogramować tak, aby uniknąć uderzenia w sufit garażu. Ponadto, nowe oparcia tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 można składać jednym ruchem (system „dive down”), co przyspiesza i ułatwia ładowanie bagażu.

Po raz pierwszy CR-V oferowany będzie w opcji siedmiomiejscowej. Wersja z trzecim rzędem siedzeń będzie dostępna w modelu wyposażonym w silnik benzynowy.


 


Także po raz pierwszy w Europie, Honda zaoferuje CR-V z napędem hybrydowym. Zespól napędowy Multi Mode Drive (i-MMD), składa się z dwóch silników elektrycznych oraz 2-litrowej jednostki benzynowej i-VTEC, pracującej w cyklu Atkinsona. Model dostępny będzie także z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym VTEC Turbo, który będzie współpracował z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub automatyczną bezstopniową przekładnią CVT.

Obie wersje; z silnikiem benzynowym i z układem hybrydowym, standardowo wyposażono są w napęd na przednią oś, jednak dla obu przewidziano także inteligentny system napędu na wszystkie koła „Real Time AWD”.

Pierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO spodziewane na jesieni tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.