Prezentacje

Forma prosta – Suzuki Jimny nadchodzi

Niedawno Suzuki zaprezentowało następcę szalenie cenionego modelu Jimny. Wielu entuzjastów tego terenowego kei-car zacierają ręce, bowiem projektanci postawili na prostotę i funkcjonalność.


 

O doskonałych właściwościach terenowych, jak i jezdnych jednej z najmniejszych terenówek na rynku przekonywać nie trzeba. Także w najnowszym modelu, Suzuki zdecydowało się na zastosowanie tylko sprawdzonych rozwiązań. Będzie to jeden z nielicznych na rynku modeli opartych na ramie z dużym prześwitem i sztywnym tylnym mostem, napędzany zaś na tylną oś z dołączanym systemem AllGrip Pro z reduktorem – a to najlepszy przepis na sukces. Zwłaszcza, że według niedawno ujawnionych informacjach, producent wskazuje bardzo dobre właściwościowi terenowe. Bowiem, kąt natarcia ma wynosić 37 stopni, kąt zejścia 49 stopni, a kąt rampowy 28 stopni.

 


 

 


 

Również wiele spekulacji dotyczyły jednostki napędowej nowego Jimny. I tutaj Suzuki nie zawiodło, gdyż zdecydowało się na jednostkę 100-konną jednostkę o pojemności 1.5 l. Wspomniany systemem AllGrip Pro pozwala na wybór napędu w zależności od terenu. Bazowo, Jimny będzie napędzany na oś tylną, system pozwala na 3 tryby pracy – 2H z napędem na tył, 4H z dołączoną osią przednią oraz 4L, z przełożeniem redukcyjnym.

Projektanci Suzuki zdecydowali o prostych formach, których zasadniczą właściwością będzie funkcjonalność. I taki Jimny jest. Projektując nadwozie i wnętrze auta zrezygnowano z zaokrąglonych kształtów i niepotrzebnych detali. Surowa, dwubryłowa kanciasta forma nawiązuje do poprzednich modeli. Linie proste, oddzielne okrągłe reflektory oddzielone od kierunkowskazów, koło zapasowe na tylnej klapie to cechy charakterystyczne najnowszego wcielenia Jimnego. Jedynym „zachwianiem” tej prostoty jest dno okien przednich, które lekko opada ku zewnętrznym lusterkom wstecznym. Ma to jednak swoje uzasadnienie, bowiem znacznie zwiększa widoczność.

 


 

 

 


 

Kabina Suzuki Jimny to również ukłon w stronę starszych modeli oraz funkcjonalności. Masywne pokrętła, ergonomiczne rozmieszczenie przycisków oraz duży wyświetlacz w centralnej części kokpitu zdecydowanie różnią się od wcześniejszego modelu.
Suzuki po raz kolejny udowadnia, że słucha swoich klientów i rozumie ich oczekiwania. Jimny udowodnij, że jest dzielną terenówką, która swoim właściwościom nie ustępuje znacznie większym kolegom. Model powinien pojawić się w polskich salonach w IV kwartale br.

 


 

Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.

Comment here