GadżetyZdrowie

Ekstremalny biznes na ekstremalne czasy

Takim miejscem jest podwarszawski Flyspot – tunel aerodynamiczny o światowej już renomie, a zarazem przykład innowacyjnego biznesu prowadzonego z niemal chirurgiczną precyzją. Mimo rosnącego zainteresowania, skydiving to wciąż bardzo trudna branża wymagająca doświadczenia, wiedzy i przemyślanego planu działania.

Jak pokazują badania przeprowadzone przez CBOS „Aktywność fizyczna Polaków” już ponad 66% Polaków uprawia sport, a 40% deklaruje, że regularnie podejmuje aktywność fizyczną. Zdecydowana większość, bo aż 70% ćwiczy dla zdrowia, a 61% dla przyjemności. Coraz większe zainteresowanie Polaków aktywnym spędzaniem czasu sprawia, że powstają nowe siłownie, kluby fitness, ale i też obiekty, które umożliwiają szybkie rozładowanie stresu i dostarczenie jedynych w swoim rodzaju emocji. Trend ten dostrzegł między innymi Michał Braszczyński – prezes podwarszawskiego tunelu aerodynamicznego Flyspot – najnowocześniejszego tego typu obiektu w Polsce.

„Tradycyjne sporty lotnicze, które często kojarzą się ze sportami ekstremalnymi, nie należą do najtańszych. Aby zorganizować prawdziwy skok i spędzić kilkadziesiąt sekund w powietrzu zwykle zmuszeni jesteśmy wybrać się większą grupą, wynająć samolot, instruktorów – mając oczywiście na uwadze dobre warunki pogodowe. Wysoki próg wejścia dla „przeciętnego Kowalskiego” oraz odwieczne marzenie ludzi o lataniu sprawiło, że w naszych głowach urodził się pomysł na zbudowanie tunelu aerodynamicznego.” – opowiada Braszczyński.

Wybudowany w Morach pod Warszawą tunel już od ponad 2 lat gromadzi rzesze fanów swobodnego latania – zarówno profesjonalistów z całego świata, jak i osób, dla których oderwanie się od ziemi może być sposobem na aktywne spędzenie wolnego czasu. Jednak świetna lokalizacja to nie jedyny czynnik, który stoi za sukcesem Flyspotu – renoma tunelu to m.in. efekt inwestycji w najnowocześniejszy sprzęt. Wykorzystanie technologii ISG (Indoor Skydiving Germany) sprawia, że tunel oferuje równy ciąg powietrza, brak turbulencji oraz potrafi zasymulować spadanie z prędkością 320 km/h – szybciej niż jakikolwiek inny obiekt na świecie.

„Od początku naszej działalności stawialiśmy na bezkompromisowe podejście do biznesu – zależało nam żeby widoczne było to na każdym etapie inwestycji – od wyboru lokalizacji, poprzez zakup technologii, aż po ściągnięcie najlepszych trenerów. Na tym jednak nasza praca się nie kończy. Kierowanie tunelem aerodynamicznym, który nie ma absolutnie żadnego porównania do biznesów prowadzonych w Polsce, sprawia, że jest to wyzwanie, z którym musimy mierzyć się 24h/dobę przez cały rok” – dodaje Braszczyński.

poczatkujacy_w_tunelu-1fot-kuba_konwent

O wyzwaniach, które kryją się za Flyspotem świadczą chociażby koszty utrzymania tunelu – przykładem jest prąd wymagany do zasilenia turbin, który jest porównywalny z energią zużywaną przez 500 domów jednorodzinnych. To jednak zaledwie początek – obiekt inwestuje w szkolenia trenerów, zapewnia zakwaterowanie dla zagranicznych gości i obsługuje loty w weekendy i święta – nawet w późnych godzinach wieczornych. Tylko poprzez zachowanie żelaznej dyscypliny oraz stałe pozyskiwanie nowych klientów możliwe było zwiększenie świadomości lotów spadochronowych. Efektem ciężkiej pracy zespołu Flyspot było zorganizowanie w tym roku 2 prestiżowych imprez – Pucharu Świata oraz Mistrzostw Polski w Skydivingu.

Codzienne wyzwania nie przysłaniają jednak celów założycieli, którzy chcą promować skydiving w kolejnych, dużych aglomeracjach. Już niebawem, bo w marcu 2017, marzenia o lataniu będzie można spełniać w nowym obiekcie w Katowicach położonym naprzeciwko Silesia City Center. To kolejna, starannie dobrana lokalizacja, która podobnie jak warszawski Flyspot jest efektem dokładnych kalkulacji i rezygnacji z półśrodków. To jednak nie koniec planów – po ukończeniu inwestycji w Katowicach, twórcy przeniosą się do Trójmiasta, gdzie już trwają przygotowania do uruchomienia trzeciego tunelu.

fot: Michał Braszczyński

Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.