AutoMotoPrezentacje

Debiut flagowca

Seat Tarraco oficjalnie zadebiutował na motoryzacyjnej scenie. Zyskał miano na cześć rzymskiej nazwy miasta Tarragona. Imię dla auta zostało wybrane w globalnym głosowaniu, do którego przystąpiło ponad 140 000 miłośników marki.


 


Najnowszy model w gamie SEAT-a został zaprojektowany i opracowany w fabryce w Martorell. Za to jego produkcja będzie realizowana w… niemieckim Wolfsburgu. Tarraco to trzeci SUV wprowadzony w ramach ofensywy produktowej SEAT-a. Jest zarazem pierwszym modelem, który wprowadza nowy język stylistyczny…

Tarraco znajduje się na szczycie rodziny SUV-ów, jako większy brat modeli Ateca i Arona. Nowy SUV posiada kluczowe cechy wszystkich samochodów z gamy SEAT-a: dynamiczny design, funkcjonalność, sportowego ducha, komfort, technologię i emocje. Pojazd przeznaczony jest dla kierowców, którzy potrzebują użyteczności pięcio lub siedmioosobowego auta, praktyczności wynikającej z wyższej pozycji za kierownicą.


 

Wraz z rozwojem rynku SUV-ów Tarraco odegra kluczową rolę w ofercie SEAT-a. Model zostanie wprowadzony do sprzedaży na początku 2019 roku, wzmacniając ofertę marki.

– W ostatnim czasie SEAT przeżywa swoją największą ofensywę produktową. Wprowadzenie Tarraco, naszego pierwszego dużego SUV-a, to efekt inwestycji 3,3 miliarda euro w latach 2015-2019 w rozwijanie gamy produktowej – powiedział Luca de Meo, Prezes Seata. – Z tym modelem skompletowaliśmy naszą rodzinę SUV-ów, dopasowaną do różnych potrzeb Klientów.

Konstrukcja modelu oparta została na platformie MQB-A, najnowszej technologii Volkswagen Group. Wyposażenie auta w adaptacyjne zawieszenie (DCC) zapewni  równowagę pomiędzy sportowymi emocjami a komfortem, niezależnie od nawierzchni. Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system, dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy.


 


W gamie silnikowej, póki co, dostępne będą dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś. Drugi z nich to silnik 2.0 o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive. W ofercie pojawią się również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM będzie dostępna z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Wersja o wyższej mocy będzie oferowana wyłącznie w wariancie 4Drive z 7-biegowym DSG.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts