Czterech nowych członków Zarządu Audi AG

1 września 2017 r. nastąpią zmiany w składzie zarządu Audi AG. Odpowiedzialność za piony Finansów, IT i Integralności obejmie Alexander Seitz, a za pion Marketingu i Sprzedaży Bram Schot. Wendelin Göbel zarządzał będzie pionem Zasobów Ludzkich i Organizacji, natomiast Peter Kössler pionem Produkcji i Logistyki. Matthias Müller i Rupert Stadler postrzegają zmiany, jako tworzące klimat i odpowiednie warunki do przyszłego sukcesu firmy. Przewodniczący Rady Zakładowej Peter Mosch podkreśla, że transformacja Audi powinna być kształtowana z zachowaniem równowagi pomiędzy sukcesem biznesowym, a interesem pracowników.


Alexander Seitz (l.55) zastąpi Axela Strotbeka, który członkiem zarządu do spraw finansów, IT i integralności był od roku 2007. Seitz swą karierę rozpoczynał w koncernie Daimler-Benz, gdzie piastował różne stanowiska związane z finansami i obszarem komercjalizacji oraz rozwojem strategicznym i zakupami. W roku 2005 przeniósł się do głównej siedziby Volkswagen AG w Wolfsburgu, gdzie objął stanowisko szefa ds. zakupów Grupy w obszarze napędów. Następnie zajmował znaczące pozycje w strukturach Grupy w Ameryce Południowej, w efekcie czego, w roku 2013 został mianowany Pierwszym Vice Prezesem i Dyrektorem Handlowym SAIC Volkswagen.

Następcą dr Dietmara Voggenreitera na stanowisku członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing będzie Bram Schot. Ten 56-letni Holender, od roku 2012 był członkiem zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe, kierującym właśnie marketingiem i sprzedażą. Wcześniej, w roku 2011 zrezygnował ze stanowiska Prezesa i CEO Mercedes-Benz Italia i przeniósł się do Grupy Volkswagen, gdzie został szefem projektów strategicznych w obszarze sprzedażowym Grupy.

Wendelin Göbel (l. 53) zostaje nowy członkiem zarządu ds. Zasobów Ludzkich i Organizacji. Swe obowiązki przejmie od Thomasa Sigi, który tę pozycję piastował od roku 2010. Göbel od roku 2007 był szefem Biura Zarządu Grupy Volkswagen, a w latach 2007 – 2015 również Biura Zarządu marki Volkswagen. Wcześniej zajmował różne stanowiska w Audi AG i w Grupie Volkswagen, m.in. odpowiadał za zarządzanie projektami zakupowymi. W latach 2003 – 2007 był też szefem Biura Zarządu Audi AG oraz członkiem Komitetu Strategicznego Audi.

Peter Kössler (l. 58) będzie nowym członkiem zarządu, w którego gestii leży kierowanie produkcją i logistyką. Urodzony w Ingolstadt Peter Kössler, był dotychczas prezesem zarządu AUDI HUNGARIA Zrt. Od roku 2007 do 2015 zajmował stanowisko dyrektora fabryki Audi w Ingolstadt. Był w niej odpowiedzialny nie tylko za wszystkie obszary związane bezpośrednio z produkcją, ale też za logistykę na terenie zakładu, ochronę środowiska i zapewnienie fabryce ochrony. Stanowisko członka zarządu ds. Produkcji i Logistyki przejmie od dr Huberta Waltla, zasiadającego na nim od roku 2014.

Matthias Müller, Przewodniczący Rady Nadzorczej Audi AG, a jednocześnie CEO Volkswagena, tak dziękował odchodzącym managerom za ich pracę: „Wasze starania pomogły ukształtować prawidłowy rozwój marki Audi. Nasza marka dopiero co przeszła przez bardzo trudny okres, ale zyskała też odpowiednie warunki, by odnieść sukces w świecie mobilności jutra. Jestem pewien, że nowi członkowie zarządu, wraz z załogą będą kontynuować transformację Audi w stronę przyszłości.”

Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler również podziękował odchodzącym kolegom za ich profesjonalne podejście do pracy. Stadler podkreślił jednocześnie znaczenie krytycznej oceny obecnej sytuacji firmy przez Radę Nadzorczą. „Naszym wspólnym celem, określonym zarówno przez zarząd, jak i przez załogę, jest jednoznaczne kierowanie się ku przyszłości i kontynuowanie transformacji w stronę e-mobilności, cyfryzacji i mobilnych usług. Kierunki rozwoju wyznacza nasza Strategia 2025.”

Peter Mosch, Przewodniczący Rady Zakładowej i członek zarządu Audi AG podkreślił również: „Ostatnich kilka tygodni jasno pokazało, że otwarty, ale też krytyczny dialog jest podstawą przyszłości Audi. Stało się jasne, że chodzi nam wszystkim o jednoznaczną orientację firmy, obejmującą optymalne wykorzystanie zdolności produkcyjnych zakładów. Nadchodząca transformacja musi być tak kształtowana, by zarówno sukces biznesowy, jak i interesy załogi były zrównoważone.”