AktualnościAutoMotoPrezentacje

Bardzo nowa Corsa

Trzy tygodnie przed premierą na frankfurckim autosalonie nowy Opel Corsa pojawił się w Warszawie. VI generacja pojazdu zrywa z krągłościami poprzedniczek. Ale w eksterierze trudno doszukać się cech wspólnych z autami grupy PSA, którego Opel jest częścią. Szczerze mówiąc, nowa Corsa bardzie przypomina mi Seata Ibizę niż Peugeoty czy Citroeny. Ale, broń Boże nie jest to zarzut. Nowa Corsa jest po prostu… ładna!

Zupełnie inaczej rzecz ma się w „temacie” interioru. Tu, wpływy stylistyki grupy PSA widać aż nadto. Z tym, że pomimo wielu podobieństw (wyświetlacz, lewarek zmiany biegów, zegary czy wreszcie sam infotainment), aranż i topografia kokpitu są bliższe niemieckiej ergonomii niż francuskiej dezynwolturze.

Corsa, jest pierwszym Oplem zbudowanym na nowej płycie modułowej CMP. Na niej będą budowane kolejne pojazdy segmentów B i C, napędzane zarówno silnikami konwencjonalnymi, hybrydowymi jak i elektrycznymi. By the way – elektrycznymi. Wraz z Corsą zasilana benzyną i olejem napędowym pojawi się eCorsa. Pojazd o mocy 136 KM i 250 Nm. momentu obrotowego ma przyspieszać do 100 km/h w około 8,2 sekundy. Akumulatory o łącznej mocy 50 kWh powinny zapewnić zasięg w granicach 330 km (WLTP) czyli 270 w realnym świecie. Ładowanie w tzw szybkiej ładowarki do 80% pojemności będzie trwało około 30 minut.

Konwencjonalne napędy to trzycylindrowe jednostki zasilane benzyną o pojemności 1,2 litry i mocach od 75 do 130 KM (przeniesienie napędu zapewni przekładnia manualna lub automatyczna) oraz diesel o pojemności 1,5 i mocy 102 KM z przekładnią manualną

2019 Opel Corsa

Najmniejszy Opel to wyraźny ukłon w stronę technologii z wyższych segmentów. Pojazd otrzymał matrycowe reflektory intellilux, adaptacyjny tempomat, panoramiczną kamerę cofania i asystenta pasa ruchu.

W kokpicie, obok wspomnianego wyświetlacza dotykowego HD o wielkości 10 cali, także tuner cyfrowy z DAB, Bluetooth, wejście USB, Apple CarPlay i Android Auto, nawigację 3D.

Ceny nowego auta ruszają od 49,9 tys złotych a kończą na 77 tysiącach. eCorsa z kolei będzie najtańszym „elektrykiem” w swojej klasie a kosztować ma od 124 do 130 tysięcy złotych.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts